نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

اینماد-بانی-ثبت-4
نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

اگر شما هم یک فروشگاه اینترنتی دارید و قصد دارید تا از وب‌سایت خو درآمد کسب کنید باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید که ما در ادامه این مطلب به بیان آنها خواهیم پرداخت. یکی از این موارد مهم دریافت نماد اینماد است. پس اگر شما هم دارای یک وب‌سایت فروشگاهی هستید و قصد دارید در جهت بهبود آن فعالیت کنید حتماً در ادامة مقالة نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن با ما همراه شوید.

امروزه با گسترش تکنولوژی و همه گیری دنیای اینترنتی و مجازی بازار فروشگاهی اینترنتی بسیار داغ شده است و تقریباً می‌توان گفت خرید آنلاین جای خود را به خرید حضوری داده است. اکثر فروشگاه‌های اینترنتی با ترفندهای خاص خود مخاطب‌ها را به سمت خود می‌کشند به طور مثال برای بالاتر بردن میزان فروش خود قیمت خدمات و یا محصولاتی را که ارائه می‌دهند را زیر قیمت بازار تعیین می‌کنند تا مخاطبان ترغیب به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی آنها شود. در این وضعیت موظف هستیم قانونی بودن کسب و کار خود را به نحوی ثابت کنیم. اما این مسئله چطور پیش می‌رود؟

منظور از نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن چیست؟

یک لحظه خودتان را در جای فردی بگذارید که قصد دارد از یک فروشگاه اینترنتی خرید کند. اولین سؤالاتی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که آیا این سایت قابل اعتماد است؟ آیا محصولی برای من ارسال می‌شود همان چیزی است که در اینجا آورده شده؟ آیا این یک کلاهبرداری است؟ پس به مخاطب خود حق بدهید تا برای خرید کردن از فروشگاه شما دو دل باشد. اما چاره چیست؟ نگران نباشید آیا تابه‌حال چیزی دربارة اینماد شنیده‌اید؟

در تعریف این نماد باید بگوییم که اینماد یک مجوز قانونی است که به کسب و کارها و یا فروشگاه‌های اینترنتی قابل اطمینان داده می‌شود. اینماد از طرف یک مرکز دولتی به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیک که وظیفه آنها بررسی و نظارت کسب کارهای اینترنتی است به فروشگاه‌هایی که مورد اطمینان هستند اعطا می‌گردد.

نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

چرا باید اینماد بگیریم؟

برای تکمیل بحث نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن مهم است که با ضرورت دریافت این نماد هم آشنا شویم. همان‌طور که در ابتدا گفتیم ما باید برای بالا بردن میزان فروش خود بتوانیم اعتماد مراجعه کنندگان و مخاطبین خود را به دست آوریم و یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطبان و مراجعه کنندگان داشتن نماد اینماد است. با داشتن این نماد مقدار زیادی از شک شبهه مراجعه کنندگان ما از بین می‌رود و اعتماد سازی بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. یکی دیگر از راه جلب اعتماد مراجعه کنندگان طراحی و دیزاین وب سایت شماست و شما می‌توانید با استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها به‌گونه‌ای وب سایت خود را طراحی کنید که با اولین مراجعه مخاطبان حس آرامش و اطمینان به آنها منتقل شود و حس شک و تردید به آنها وارد نشود.

اینماد چگونه اعتماد مراجعان را جلب می‌کند؟

اکنون که تا حدودی با اینماد و کاربرد آن آشنا شدید شاید از خودتان بپرسید که این نماد چگونه باعث جلب اعتماد مراجعان و مخاطبان وب سایت فروشگاهی ما می‌شود؟ هنگامی که شما روند کسب اینماد را با موفقیت طی کنید به شما نماد اینماد اعطا می‌گردد و این نماد حاوی یک لینک است که هنگامی که بر روی آن کلیک شود، یک صفحه در وب سایت رسمی اعتماد سازی اینماد که به کسب کار شما تعلق دارد باز می‌شود و در این صفحه تمامی اطلاعات مهم در رابطه با کسب کار شما از جمله تاریخ ثبت، نام صاحب امتیاز، تاریخ اعتبار مجوز و سوابق عملکرد کسب کار شما قرار دارد.

پس از این که مخاطب و مراجعه کننده شما این نماد و اطلاعاتی که در صفحة اینماد شما را بررسی کرد به راحتی می‌تواند به فروشگاه شما اعتماد کند و اطلاعات و اصالت وب سایت فروشگاهی شما در دست دارد تا در صورت مشکل بتواند خرید خود را پیگیری کند.

نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

انواع اینماد

زمان بررسی نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن باید با انواع این نماد هم آشنا باشیم. اینماد سطح‌های مختلفی دارد که بسته به شرایط فروشگاه و یا کسب کار اینترنتی شما به شما تعلق می‌گیرد. به طور کلی ما 3 نوع اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک داریم به معرفی و توضیح هرکدام از آنها می‌پردازیم:

نوع اول نماد اعتماد موقتی

نوع اول نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌سایت‌های فروشگاهی و کسب و کارهای اینترنتی مناسب است که تازه راه اندازی شده‌اند و حداقل شرایط دریافت این نماد را دارند. نماد اعتماد موقتی یک راهکار موقت برای جلب اعتماد مشتری است که شما می‌توانید تا زمان آماده شدن نماد اصلی خود از این نماد استفاده کنید.

نوع دوم نماد یک ستاره

در صورتی که کسب کار شما تمامی شرایط لازم را برای دریافت اینماد را داشته باشد. مرکز تجارت الکترونیک اینماد یک ستاره را برای شما صادر می‌کند و شما می‌توانید آن را در فروشگاه خود قرار دهید.

نوع سوم نماد دو ستاره

به طور کلی می‌توان گفت که تنها تفاوت اینماد یک ستاره با اینماد دو ستاره فقط داشتن SSl در اینماد دو ستاره است. اکنون شاید شما از خود بپرسید که SSL چیست؟ یک پروتکل امنیتی است که امنیت کاربران را در وب سایت شما بالا می‌برد.

نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

برای دریافت اینماد چه شرایط و مدارکی لازم داریم؟

بعد از این که به طور کلی با نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن آشنا شدیم بهتر است تا به شرایط و مدارک لازم برای دریافت اینماد بپردازیم. سایت‌های فروشگاهی و کسب کارهای آنلاین که شرایط مرکز تجارت الکترونیک را دارا هستند اعطا می‌گردد و برای وب‌سایت‌های اینترنتی دیگر مناسب نیستند.

  • وب سایت شما یا باید فروشگاهی باشد یا خدمات ارائه دهد
  • محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید باید قیمت مشخصی داشته باشد
  • قبل از خرید باید برای مشتری فاکتور ارائه شود و بتواند خواسته‌های خود را مشاهده کند
  • دامنه وب سایت باید به نام همان شخصی که قصد دریافت نماد الکترونیک را دارد باشد
  • صلاحیت فردی که درخواست اینماد کرده است باید توسط پلیس اماکن فراجا تأیید شده باشد
مدارک لازم برای دریافت اینماد

مدارک لازم برای دریافت اینماد برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود و باید با توجه به موجودیت خود مدارک را ارائه نماییم.

  • تأییدیه و امضای تعهدنامه
  • مجوز فعالیت یا پروانه کسب
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
  • دارا بودن آگهی در روزنامه رسمی
  • ارائه اساسنامه
  • در صورت تغییر آدرس ارائه دادن آخرین آگهی

نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن

نتیجه سخن

این باور درست است که شما می‌توانید با داشتن یک فروشگاه اینترنتی به درآمد خوب و قابل قبولی در شرایط فعلی دست یابید، اما برای موفقیت در این مسیر راه آسانی در پیش نخواهید داشت. جذب مشتری‌های مجازی کار آسانی نیست و فاکتورهای متفاوت خود را دارد. اما اولین چیزی که شما برای جذب مشتری ثابت برای کسب و کار آنلاین خود نیاز دارید کسب اعتماد است. همان‌طور که در بالا هم گفتیم یکی از راه‌های قانونی و مناسب برای جلب اعتماد مشتری و مراجعان آشنایی با نحوه اخذ اینماد و مراحل ثبت آن است. شما با دریافت اینماد می‌توانید مقدار زیادی از شک و شبهه‌های مراجعان خود کم کرده و بین فروشنده و مشتری اعتماد سازی کنید.

آخرین مقالات

Special offers

Custom Transport
Solutions

Complex logistic solutions for your business

View details

Warehousing & Storage
Services

Careful storage of your goods

View details